manonjansen.reismee.nl

Vakantie!

Omdat de kinderen schoolvakantie hadden, had ook ik vakantie. Ik wilde zeker mijn vrije tijd goed benutten en het land gaan ontdekken. Ik koos er dan ook voor om naar het Zuider eiland te gaan. Dit wilde ik natuurlijk niet alleen doen en zodoende ging ik opzoek naar een travelmate. Een andere au pair zag het wel zitten om het Zuider eiland mee te ontdekken, en zo bespraken we het plan en de route.

Donderdagvond 11 juli zaten we dan in het vliegtuig naar Christchurch. Nadat we de eerste nacht in een hostel hebben doorgebracht hebben we de volgende dag onze gehuurde campervan opgehaald. Dit was de komende 10 dagen ons vervoersmiddel én slaapplek. Die ochtend reden we naar Akaroa om wildlife te spotten, maar op het moment dat wij er waren, waren er geen touren of iets dergelijks. Zodoende zijn we direct doorgereden naar Lake Pukaki. Het was een eind rijden, waardoor we een tussenstop hebben genomen in Rolleston om te overnachten. Omdat het voor ons beide de eerste keer was met een campervan, was het een hele klus om het allemaal aangesloten te krijgen Na eindelijk te kunnen én geslapen te hebben zijn we de volgende morgen verder gereden naar Lake Pukaki, wat een prachtig en helder meer is dat! Hetzelfde geldt voor Lake Tekapo waar we ook die dag zijn geweest. Het plan was om naar de Mount John te gaan, maar omdat het erg hard waaide werden we niet toegelaten met onze campervan. Dus hebben we het nabije stadje Twizel bezocht om wat te eten. Dezelfde avond een camping opgezocht aan het meer Lake Tekapo. De volgende dag (14 juli) stond de Mount Cook voor de Hooker Valley track op de planning. Dit ging helaas niet door, omdat het erg mistig was én het zo hard regende. We zijn maar verder gereden naar de Moeraki boulders, ook deze hebben we niet kunnen zien door het slechte weer.. We besloten gelijk verder te rijden naar Dunedin, daar hebben we gegeten en overnacht. De volgende dag hebben we de steilste straat van de wereld (Baldwin street) en de Signal Hill (uitzicht over de stad) bezocht. Verder hebben we de stad bezichtigd met een Lime scooter (deze zie je écht overal in Nieuw-Zeeland) Eind van de middag aangereden naar Queenstown, omdat ook dit een lange rit was hadden we de eerste overnachting in Alexandra. Vervolgens zijn we de volgende morgen (16 juli) doorgereden en zijn gestopt in Cromwell om deze stad te bezoeken. Na een korte tussenstop verder gereden naar Queenstown. Dezelfde avond nog de gondola gedaan en gegeten met een prachtig uitzicht!

17 juli, dat was de dag dat we de Nevis Swing hebben gedaan! Wat was het spannend, maar ontzettend gaaf tegelijk! Het was echt geweldig! De volgende keer als ik er nog eens kom doe ik misschien wel de bungee jump (wat overigens naast de Swing was) Na de Swing de stad gegaan. Queenstown is een erg gezellige / drukke stad. Wel is het een dure stad We zijn maar snel doorgereden naar de volgende bestemmingen; Lake Haweo en Lake Wanaka, ook weer prachtige meren! De volgende morgen werden we wakker op de camping aan het meer en zijn we aangereden naar Franz Josef voor eigenlijk de Gletsjers, maar omdat we geen sneeuwkettingen hadden konden en mochten we er ook niet komen. We hebben het dorpje bezocht en zijn daarna doorgereden naar Hokitika. Daar zouden we eigenlijk een mooie wandeling maken, maar ook toen regende het erg hard. De volgende dag doorgereden naar Christchurch. We hebben de stad bezocht en gingen opzoek naar een café om te lunchen. Na lang gelopen te hebben kwamen we dan bij een groot gebouw aan wat een soort food centre bleek te zijn. In dat gebouw waren allemaal verschillende restaurantjes/cafeetjes te vinden. Vandaar dat we buiten ook niks konden vinden Nadat we wat gegeten hadden besloten we om naar de lion king (de film) te gaan (die was immers óók in hetzelfde gebouw) Na de film reden we naar dezelfde camping voor de laatste nachten waar we ook onze roadtrip zijn begonnen.

Ondanks het slechte weer op een aantal dagen en door de activiteiten die we niet konden doen dóór het slechte weer (het is hier immers winter) heb ik zeker een leuke en mooie week gehad. De plaatsen dat ik heb gezien waren echt prachtig!

(Hierboven een afbeelding met de route hoe we zijn gereden)

Jolanda

Jammer van de gemiste activiteiten. Maar fijn dat jullie toch een mooie vakantie en een ervaring rijker zijn. Misschien je volgende vakantie beter weer.

Wim

Ik begin gruwelijk jaloers te worden. Prachtig!!

Pieter En Thea

Hoi Manon, wat een onderneming in zo'n korte tijd al zoveel gezien.
Wat heb jij een goede werkgever eerst op vakantie en dan werken.
Maar geniet er maar lekker van ,dat doen jullie Pap en Mam hier ook.
Wij kijken uit naar nieuwe berichten.

Groetjes Thea & Pieter.