manonjansen.reismee.nl

Gezin, werkweek en woonplaats

Na vele vragen vanuit Nederland gekregen te hebben / horen vertel ik hier over de familie, mijn werkweek en woonplaats. Ik woon ondertussen 5 weken bij dit leuke gezin.

Het gezin bestaat uit de vader & moeder en 2 lieve meisjes van 4 en 6 jaar. De vader is account manager en werkt veel en maakt ook lange dagen, de moeder is juffrouw op de basisschool. Het jongste meisje Emma gaat 3 dagen in de week op Dinsdag, Donderdag en Vrijdag naar het kinderdagverblijf, wat betekent dat ze de Maandag en Woensdag de hele dag bij mij is. Op deze dagen gaan we naar het park, het strand, bibliotheek, kijken films, spelen we spelletjes, bakken we muffins of iets dergelijks, gaan we ijsje eten en noem het maar op. 

Morgen komt er iemand vanuit de organisatie op gesprek met mij en krijg ik ook te horen over 'playgrounds' waar ik met Emma heen kan, dit zijn evenementen voor au pairs met hun host kinderen. Dit is een goede en leuke manier om andere au pairs te ontmoeten, maar ook voor de kinderen, zij ontmoeten ook elkaar en kunnen met elkaar spelen. 

Het oudste meisje Madison zit 5 dagen van 09:00 tot 15:00 uur op school. Na schooltijd bakken we, spelen we spelletjes, kijken films en gaan we ook ijsjes eten. 

Hoe mijn werkweken eruit zien; Op maandag begin ik om 08:00 uur, de kinderen zijn omgekleed, lunchboxen zijn klaar en hebben gegeten. Ik maak dan de keuken schoon en ruim er beetje op. Om 08:30 uur doen we jassen en schoenen aan en lopen we aan naar school om Madison weg te brengen. Nadat we weer thuis zijn doen we een activiteit zoals hierboven benoemd. Om 14:00 uur heeft Emma ballet. Ik breng haar weg en blijf kijken / wachten en om 14:30 uur is ze klaar. Eenmaal thuis halen we Madison op van school. Wanneer we weer thuis zijn krijgen de meiden iets te eten en drinken en doen we een activiteit. Om 17:00 komt de moeder thuis en vanaf dan ben ik vrij. Op dinsdag begin ik om 07:00 uur, ik help de kinderen met omkleden, zorg voor ontbijt, maak de lunchboxen en maak de keuken schoon. Om 08:30 uur rijden we aan naar school om Madison af te zetten en daarna rijd ik gelijk door naar het kinderdagverblijf van Emma. Rond 09:30 ben ik weer terug en vanaf dan ben ik vrij tot 14:45, dan haal ik Madison weer op van school met de auto, we rijden daarna door naar Ballet. Ik zet Madison af en rijd gelijk weer door naar het kinderdagverblijf om Emma op te halen. Nadat ik Emma heb opgehaald rijd ik weer terug om Madison op te halen, ballet is 16:15 uur afgelopen. Nadat we weer thuis zijn krijgen de meiden iets te eten en te drinken en doen we een activiteit. 17:30 uur komt moeder thuis en ben ik vrij. Op woensdag start ik om 07:00, ik help met omkleden, maak de lunchbox voor Madison en zorg voor het ontbijt. 08:30 uur brengen we Madison weg naar school. Eenmaal thuis doe ik een activiteit met Emma. Om 14:00 uur komt de vader thuis en ben dan de rest van de dag vrij. Op donderdag start ik om 07:00 uur, ik help met omkleden, maak de lunchboxen en zorg voor het ontbijt. 08:30 uur breng ik Madison naar school en rijd daarna door om Emma weg te brengen naar het kinderdagverblijf. Rond 09:30 ben ik weer terug en vanaf dan ben ik vrij tot 14:45, dan haal ik Madison weer op van school. Om 15:30 uur halen we Emma op van kinderdagverblijf. Wanneer we weer thuis zijn doen we een activiteit tot 17:30, dan komt de moeder thuis en ben ik vrij. Vrijdag is eigenlijk precies hetzelfde als de donderdag. Elke dag veeg ik door het huis en ruim ik alles beetje op en maak de tafels schoon en de keuken natuurlijk (zoals hierboven al benoemd)

In principe ben ik iedere avond en elk weekend vrij en mag ik gaan doen wat ik wil. Eens in de 2 weken pas ik ook op in de avond.

Ponsonby, de woonplaats waar ik een jaar woon. Heel anders dan Reek, maar dat is niet zo gek natuurlijk. Ik heb hier alles om me heen; supermarkten, winkels, cafés, barretjes, treinstation, de stad, en nog veel meer! Eigenlijk gewoon écht alles!   Alles is ook op loopafstand. Heel gevaarlijk om alles zo dichtbij om me heen te hebben   Ook heb je hier Ubereats, waardoor je echt alles kunt laten bezorgen. Er is hier ook de  gewone Uber, dat is een taxi maar dan stukken goedkoper en wanneer je er één belt staat het binnen 5 minuten voor je deur. Echt heel handig! Ponsonby is een gezellige, leuke en drukke stad. Ook de mensen hier zijn erg vriendelijk, iedereen is wel in voor een praatje en wil je ook overal bij helpen.

In mijn vrije tijd spreek ik af met vrienden / andere au pairs, we drinken een koffie, gaan lunchen of in de avonden doen we een drankje. Hierdoor ontmoet ik ook nieuwe au pairs. Volgende week ga ik voor de eerste keer met de host vader mee tennissen, als het me hier bevalt word ik hier lid. Ook wil ik gaan zwemmen hier, dit wil ik dan ook 1 á 2 keer in de week doen.

Omdat de host moeder juffrouw is, ben ik veel vrij in de schoolvakanties, dit houdt in dat ik veel tijd het om het land te bezichtigen. Dit doe ik natuurlijk het liefst met vrienden / andere au pairs.


Reacties

Reacties

Anja

He Manon, ziet er goed uit. Mooie werktijden!!! Zou bijna jaloers worden
?Leuk om te lezen dat het je zo goed bevalt. Super! Leuk om op de hoogte te blijven via deze mooie verhalen, die ik met plezier lees! Groetjes Anja?

Miriam en John

Dus eigenlijk heb je daar een ideaal leventje ?. Veel plezier en geniet ervan!

Miriam

Eet jij 's avonds met jouw gastgezin?

Manon Jansen

Jaa, ik eet in principe elke avond mee met het gezin!

Connie

Leuk om te lezen hoe het daar allemaal er aan toe gaat en echt ik geloof je al die winkeltjes dichtbij is maar niks ???. Zo te lezen heb je het ook echt naar je zin en dat is het aller belangrijkste. Trouwens wat heb je al een paar gave dingen ondernomen wat ik tussendoor zag ??. Geniet er verder van een jaar is zo voorbij en voor je het weet zit je weer in de winkelloze Reek ?

Dorita

Niet verkeerd zo’n werkweek.Leuk dat je ook gaat sporten.Komt helemaal goed met jou daar.Geniet ervan en de groetjes.

Joke

Prachtig daar en fijn dat je het zo goed naar je zin hebt...maar we missen je hier ook...
Geniet ervan...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active