manonjansen.reismee.nl

2 weken verder!

Maandag 17 juni, daar ging ik dan, op weg naar Nieuw-Zeeland. Nadat mijn koffer te zwaar was, te horen kreeg dat ik tijdens mijn tussenstop alsnog mijn koffer moest halen, maar 1 boardingpass kreeg ipv 2 en afscheid genomen te hebben van iedereen zat ik dan in het vliegtuig op weg naar Auckland. Het was een prima vlucht, stoel naast me was vrij, dus kon lekker breed zitten. Eenmaal aangekomen in Shanghai begon de stress, er stond nergens duidelijk aangegeven waar ik heen moest, niemand kon me helpen, ze stuurden me allemaal naar elkaar óf juist de verkeerde kant op. Ik had eigenlijk een tussenstop van 4 uur, maar na 3 uur kwam ik dan eindelijk aan bij de gate en kon ik even relaxen. De tweede vlucht was ook zeker prima, 2 stoelen naast me waren vrij dus kon languit liggen én wat meer slapen.

Na 26 uur onderweg te zijn kwam ik dan eindelijk op woensdag 19 juni aan in Auckland. Ik werd opgehaald en gebracht naar het hotel waar ik 2 oriëntatie dagen met 2 andere au pairs had. Op vrijdag werd ik opgehaald door de host vader. Ik had een erg warm welkom bij de familie en voel me zeker welkom. In het weekend wat tijd doorgebracht met de familie, mijn kamer op orde gemaakt én al naar en in de Sky Tower geweest.

Maandag begon dan mijn eerste werkweek! Het was een rustig werkweekje. De ouders hielpen me overal bij en legde alles zo goed mogelijk uit. Het zijn hele lieve, behulpzame mensen. Maar toen kwam het rijden, dinsdag moest ik voor het eerst (alleen) rijden. Wat was ik zenuwachtig, maar wat viel het toch mee. Het is alleen erg wennen dat alles aan de andere kant zit én het links rijden zelf natuurlijk. Het is zeker goed gegaan en je went gelukkig heel snel.

Na de eerste week ben ik in het weekend met 4 andere au pairs op trip gegaan naar Tauranga. Na 3 uur lang gereden te hebben kwamen we dan aan in het mooie en gezellige plaatsje. We zijn gelijk naar de Mount Maunganui gelopen en hebben die beklommen. De volgende dag zijn we de stad in gegaan en hebben we de street art bekeken én zijn we naar de art gallery geweest. Ook hebben we op het strand gezeten om van het uitzicht te genieten en een ander eilandje tegenover de Mount Maunganui bezocht.

Reacties

Reacties

Anna-maria

Super om telezen jou verhalen.
Zijn wij er ook een beetje bij?
Links rijden zal zeker wennen zijn.?

Wim

Wat fantastisch allemaal! Geniet!

Miriam

Hey Manon, wat fijn om wat over jouw avontuur te lezen.
(Ik dacht al dat ik me niet goed had aangemeld.)
Ik vind het nog altijd SUPER STOER van je en dat gaat helemaal goed komen met je!

Connie

Wat fijn om te lezen dat je een goede eerste week hebt gehad en ook met 4 andere leuke trips hebt gehad. Helemaal top dus.
Leuk ook om te lezen wat je dus onderneemt ook.
Groetjes vanuit Reek zuid.

Frank

Goied om te lezen Manon. De reis en de eerste weken zitten erop. Vind je plaatsje daar en ga genieten. Veel plezier.

Harold

Klinkt goed Manon. De kop is eraf, leuk om je verhalen te lezen. Best wel jaloers, lijkt me heerlijk om zo'n nieuwe omgeving te ontdekken. Fijn dat je gast familie je zo warm ontvangt, groet

Dorita

Fijn om te horen dat het al zo goed gaat met je.Jij gaat je daar wel thuis voelen. Nu heerlijk genieten daar.

Pieter en Theater.

Hé Manon super dat je het al naar je zin hebt en al veel gezien. Daar zullen je ouders wel trots op zijn.
Nog veel plezier en geniet en werk ze.

Groeten Thea en Pieter.

Mirella

Fijn te lezen dat het goed met je gaat en al wat avonturen hebt meegemaakt :-)
Vind het super dapper wat je doet , enjoy ! Volg je ♡

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active