manonjansen.reismee.nl

Fiji

BULA!! (Hallo in Fiji )

Afgelopen nacht kwam ik om 03:00 thuis van 5 heerlijke dagen Fiji. Emma (de jongste van de meisjes) was wakker en hoorde mij binnen komen. Ze wilde mij gedag zeggen en een knuffel geven voordat ze verder ging slapen

Ik zal jullie nu mijn avonturen vertellen!

Maandag 7 oktober vertrok ik begin van de middag naar het vliegveld. Daar begon het gelijk goed.. Omdat het een internationale vlucht is mag je niet groter dan 100 ml verpakkingen aan vloeibare producten meenemen, maar je raadt het waarschijnlijk al, ik was het vergeten. Er werden gelijk 2flesjes weggegooid. Maar goed, dat was natuurlijk verder geen groot probleem. In Nadi kocht ik gewoon nieuwe. Om 16:30 landden we. Het zou eigenlijk de hele week regenen, maar uiteindelijk heeft het alleen de maandag en dinsdag in de ochtend een beetje geregend gelukkig. Wanneer we in het hostel aankwamen zijn we de strand op gegaan met zonsondergang. We hebben een hapje gegeten en geproost op Fiji! CHEEERSS!

Dinsdag vertrok om 07:30 de bus naar de organisatie 'Awesome Adventures', dus we moesten ontbijten om 06:30 (wanneer het ook begon). 06:30 kwamen dan aan in het restaurant, was alles nog donker en niemand te bekennen op de receptionist na. We vroegen hem over het ontbijt en hij begon gelijk te lachen en wees naar de klok. Bleek het pas 05:30 te zijn In Fiji is het een uur eerder dan in Nieuw-Zeeland en we dachten dat onze telefoons automatisch de klok verzette, niet dus.. Zaten we dan, uur te wachten voor het ontbijt.

Na het ontbijt vertrokken we met de bus om in te checken voor onze tour. We kregen helaas te horen dat onze eerste activiteit (snorkelen) is gecanceld i.v.m het slechte weer.
Om 09:30 vertrokken we dan naar het eerste eiland 'South Sea Island'. Tot onze verbazing konden we daar gewoon snorkelen! Dus met volle moed, maar toch wel nerveus gingen we dan, met de boot verder de zee in. Het waaide best hard, dus de golven waren hoog en de zee was wild, dit maakte me alleen maar nog nerveuzer
Met snorkelen in het alleen mogelijk om door je mond te ademen, dat is echt wel wennen en ging ook niet gelijk moeiteloos. Ik wilde vrij snel door mijn neus ademen (dit ben je immers gewend) Hierdoor kreeg ik lucht tekort. De tweede keer ging redelijk goed, ik kreeg het onder de knie.
Maar toen werden de golven extremer, ik kreeg water in mijn mond en kon niks meer zien door mijn bril. Ik raakte wel even in paniek... Ik wilde niet gelijk opgeven en herpakte me, nou, hetzelfde verhaal dus. Het was genoeg geweest, ik stak me hand op en werd uit het water gehaald?

Wanneer we dan terug op het eiland kwamen was het gestopt met regenen en gingen we zonnen.
Toen was het alweer lunchtijd, tijdens het eten gaven de medewerkers een show met zang en dans. Heel leuk om ze zo bezig te zien met de typische dans en zang!

Ik baalde er ontzettend van dat het snorkelen niet ging en besloot nog een keer te gaan. Dit keer vooraan dicht bij het strand.
De golven waren niet meer hoog, dus kon even goed oefenen?
Als ik er nu zo over nadenk, valt het best mee. Het is wel vermoeiend, maar wel heel leuk om zo de onderwaterwereld te ontdekken.
Die flippers die je aan hebt zijn wel ontzettend onhandig, hoe vaak ik onderuit ben gegaan

Het was alweer tijd voor de volgende activiteit, we gingen met een boot naar de onderzeeër. We konden zo de onderwaterwereld zien terwijl we gewoon droog in een boot zitten, handigg! Dit is ook een hele mooie manier om de onderwaterwereld te ontdekken, omdat je nog dieper in de zee bent.

Bij terugkomst op het eiland was het tijd voor afternoon tea, het was alleen voor ons twee (wat een luxe!) we hadden ananas, watermeloen en sandwiches met eiersalade die ik stiekem wel gemist heb hoor?
Daarna zonsondergang beken aan de zee met de andere reizigers van het eiland, gezelligg!!

Om 1900 was het dan etenstijd! De tafel was mooi gedekt voor 7 personen (er bleven immers maar 7personen overnachten) = leek bijna op een privé eiland hahahahh!

Na het eten drankje gedaan en een dans - en limbo wedstrijd gehouden. Helaas heb ik niet gewonnen, nog even oefenen en wie weet de volgende keer?
Dit eiland was zo klein, dat je het binnen 10minuten hebt rond gelopen én dat je vanaf het strand het andere kant van de eiland kon zien. Toch wel bijzonder.

Het weer was prachtig op woensdag, we waren vroeg wakker dus gingen rond 06:30 naar het strand. De zon was al behoorlijk scherp, we besloten om op een verhoging met overdekking te zitten. Ik zet de stoel naar achter en wil gaan zitten, en wat denk je,, daar lag ik dan op de grond?
Na het ontbijt uitgecheckt en weer gelegen aan het strand.
Om 0915 vertrok de boot naar het volgende eiland; Barefoot Kuata resort!
Aangekomen op het resort hadden we lunch en na de lunch gingen we snorkelen met haaien!
Ook dit keer was ik weer nerveus, omdat we weer verder de zee in gingn. Dit was nergens voor nodig, want het ging gewoon super goed! Ik schrok wel toen ik de eerste haai vlak onder me zag zwemmen, Maar wat was dit gaaf!!

Wanneer we terugkwamen op het eiland besloten we te gaan stand up paddlen. Het ziet er moeilijk uit, maar dat valt echt wel mee. Je gaat alleen niet zo snel vooruit (of dat ligt gewoon aan mij?) Veel vaker hoeft het niet voor mij, 1 keer is genoeg?

Ik zou hoe dan ook met een kleurtje thuiskomen, dus we gingen maar weer zonnen. Dit keer in de hangmat met een prachtig uitzicht! Ondertussen was het alweer tijd voor het diner. Na het diner terug naar me favoriete plekje (in de hangmat) Dit was echt een heerlijk en ontspannen plekje!

Donderdag was mijn verjaardag! De dag begonnen met een heerlijk ontbijt en daarna weer gelegen in de hangmat Koffer moest nog worden ingepakt en we hebben uitgecheckt en daarna snel terug naar mijn hangmat!

Om 10:30 uur vertrok de boot naar het laatste eiland 'Mantaray Island'
Aangekomen op het eiland geluncht en daarna zouden we met manta's zwemmen, maar omdat ze er niet zijn rond deze tijd ging het uiteindelijk ook niet door helaas.
We hebben de dag verder besteedt aan zwemmen in de zee en zonnen op het strand. Het was dus een rustige verjaardag, totdat we verrast werden door een show van de medewerkers en ik met hen mee ging dansen?

Het was Fiji dag, en daar hoorde een ceremonie bij. Dit bestond uit het maken en drinken van cava. Ze drinken dan meestal met een groep van rond de 15/20 personen 40/50 liter cava! Heel veel shots per persoon dus!
Ook ik heb er een aantal gedronken, hoe meer ik er dronk hoe lekkerder het werd. Het gaat als volgt; Je zegt eerst Bula, dan wordt er 3 keer geklapt en dan mag je het drinken. Het is echt alcohol dus je kan er zeker zat van worden, en dan te bedenken dat die mensen 40/50 liter drinken met een groep van 15/20 man?

Na het avondeten gelijk door naar de bar cocktails gedronken. CHEEERSS!!
Het was weer spelletjestijd! We hebben leuke spelletjes gespeeld met de groep en het was zeker een gezellige avond. Helaas óók deze keer zonder winst, maar het was een geslaagde avond!

De volgende morgen (vrijdag) was ik al om 06:00 wakker. Ik besloot om op te staan en aan zee te gaan zitten.
08:00 was het ontbijt en na het ontbijt gesnorkeld met een gids. Ik heb onder andere een zeester gespot en natuurlijk heel veel verschillende soorten vissen. Ik was fanatiek aan het snorkelen toen ik met mijn been tegen een rots kwam, ik voelde het branden maar dacht valt wel mee, en wat bleek.. het bloedde toch echt?
Na het snorkelen weer terug in de zon gelegen. Wilde immers nog steeds gekleurd terugkomen.
Gekleurd is gelukt, alleen wel gedeeltelijk de verkeerde kleur.. Rood! Ik zei altijd dat ik nooit echt verbrand en me niet hoef in te smeren, nou hier blijkt wel. Ik moet me toch echt gaan insmeren hier, hahahahh!

1430 vertrokken we weer met de boot terug naar Nadi en om 2200 vlogen we naar Auckland.

Ik denk dat ik wel kan zeggen dat dit tot nu toe mijn mooiste vakantie was! De omgeving en uitzichten waren echt prachtig, en ik heb ook veel mooie momenten / avonturen mogen meemaken!?

Ik heb een hele mooie en leuke week beleefd en wie weet ga ik nog eens terug naar Fiji, maar dan natuurlijk naar de andere eilanden!

VINAKA ! (dankjewel)


Reacties

Reacties

Manon

Dan ga ik mee met je naar Fiji!?

Miriam

Mooi verhaal ?.
Supergaaf wat je allemaal gezien en gedaan hebt. Blijf genieten ?

Diana

Mooi Manon ?

Charlotte

Heel gaaf !!! En een haai? Gek ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active