manonjansen.reismee.nl

Op de helft!

Vandaag ben ik exact 6 maanden in het prachtige Nieuw-Zeeland! Ik was altijd wel een beetje sceptisch wanneer ik verhalen las van andere au pairs waarin ze vertelden dat het echt snel zou gaan, maar het is toch echt zo. De tijd vliegt! Het idee dat ik al 6 maanden hier ben en dus op de helft!

Ik kan wel zeggen dat ik het echt getroffen heb; een fijn gezin, leuke kids en vriendinnen, etc. In mijn vrije tijd verveel ik me ook totaal niet! Spreek af met vriendinnen, ga naar de stad én ga veel naar de sportschool? En natuurlijk de dag- en weekendtripjes.

Sinds mijn vorige blog is er niet heel veel spannends gebeurd. Ben regelmatig naar het strand geweest met Emma, maar ook met vriendinnen, opstap geweest, drankjes gedaan, geluncht (op het strand) en voor het eerst een volledige wedstrijd van rugby gekeken in een pub (snap er alleen nog vrij weinig van ) Óók heb ik mijn eerste tattoo en een piercing laten zetten.

Ik heb de meiden verteld over Sinterklaas én vertelde erbij dat ik de Sint ook over hén heb verteld. Ze werden toch wel beetje zenuwachtig toen ik vertelde dat hij misschien wel langs komt vanuit Nederland. En jahoor,, 5 december werd er in de avond hard op de deur gebonkt, en wat bleek.. er stond een grote zak mét cadeaus voor de deur! Waaaaahh!!

Ben ook ontzettend aan het genieten met de meiden. De vele spelletjes die we spelen, zoals Peppa pig, monopoly en memory. De regels van Madison, hahahahh. Ze doet en zegt het op zo'n manier dat ik gewoon niet (meer) kan winnen Ook tack en hide&seek vinden de meiden erg leuk en doen we ook regelmatig. Ze laten me dan ook ook goed en veel rennen. In de auto naar school doen we altijd het spel I spy with my little eye (ik zie ik zie wat jij niet) Af en toe toch nog wel lastig hoor in het Engels En natuurlijk bakken we koekjes of een cake met marshmallows, lekkerlekkerr!

Ik probeer ook regelmatig met de meiden uit huis te gaan, we gaan dan o.a. naar de dierentuin, Motat, bibliotheek, het park, speeltuin, maar ook voor een ijsje of muffin natuurlijk! Met Emma spreek ik bijna wekelijks af met andere au pairs en hun hostkinderen!

Na de zomervakantie gaat Emma naar school, spannendd! Dit betekent minder tijd met mij, maar ook dat we niet snel meer met andere au pairs en kinderen kunnen afspreken..

2 weken geleden ben ik met 6 meiden een weekend naar Coromandel geweest. We hebben de hot water beach bezocht, waar je een gat graaft in het zand en dan komt er heet water naar boven (vandaar de naam ) Je moet wel erg veel en diep graven, daarom hadden wij alleen een voetenbadje. Na de hot water beach zijn we naar de cathedral cove gereden. Heel mooi is het daar! Wil graag nog eens terug! Hierna reden we naar de airbnb, in de airbnb was een echte pizza oven. Daar moesten we natuurlijk wel gebruik van maken. Dus reden we naar de supermarkt om alles te halen, daarna de pizza's gemaakt en om 930 pm konden we dan eten

Morgenochtend vertrek ik met 3 meiden voor 2,5 week naar het Zuider-eiland. Heb er onwijs veel zin in! Gezellig Kerst en oud&nieuw vieren!?

Hoe dit allemaal verloopt, lezen jullie over 3 weken

Reacties

Reacties

Monique vos

Hee manon...leuk je verhaal te lezen en te lezen dat het goed gaat met je.Wat n mooi avontuur.In n hlf jaar gebeurd dr idd veel.geniet van je hoat kindjes en al het mooie..Voor jou fijne feesdagen en goeds in 2020..gr monique?

Anja

Super om te lezen dat je het er zo naar je zin hebt!! Leuk verhaaltje weer. Veel plezier met de meiden!! Alvast een hele fijne kerst en een super Nieuwjaar!!!

Connie

Leuk om te lezen hoe goed jij het daar naar je zin hebt.
Vond het ook grappig om te lezen van jouw piercing en tattoo Haha, wie doet jou wat vanuit Nederland dacht ik Ff ?.
Geniet van de laatste maanden want ook die zijn ook vast net zo snel voorbij.
Voor de rest fijne dagen en een mooi 2020.

Astrid Reijnders

Hoi Manon. Ik ben een collega van je vader. En vindt het leuk om te volgen wat je doet in Nieuw Zeeland. Dus ik laat mijn mailadres achter. Heel veel plezier en maak maar mooie herinneringen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active