manonjansen.reismee.nl

South Island

18 december vlogen we om 0645 en landden we 0810 in Nelson.
Op naar het verhuurbedrijf om de auto op te halen. Daar bleek mijn rijbewijs dus helemaal niet geldig, waar ik ondertussen al 6 maanden mee rond rij..? Nadat we de auto hebben gehaald, hebben we boodschappen gedaan en zijn we doorgereden naar Marahau (hostel). Na het inchecken hebben we een wandeling gemaakt over het strand en zijn we naar de Split apple rock gereden. Terug in het hostel gekookt en spelletjes gespeeld zoals bingo, dammen en yahtzee en om het af te sluiten een poging gedaan tot darten?

19 december de Abel Tasman Coast Track van 12 km gelopen. Het was eigenlijk erg goed te doen!
Terug in het hostel halfuurtje geslapen, gegeten en weer spelletjes gespeeld.
Het hostel waar we verbleven had een eigen bioscoop en die avond speelden ze Bohemian Rhapsody. Die besloten we te kijken!

20 december, stranddag! Het was maar 13 graden en ook nog is veel wind.
Als de zon eenmaal scheen was het warm, maar anders was het vrij koud. Terug in het hostel gegeten en weer spelletjesavond?

21 december om 0900 aangereden naar Arthur's Pass. Onderweg een tussenstop gemaakt bij de Pancake Rocks. Eind van de middag kwamen we aan bij ons hostel. We hebben gekookt & gegeten en daarna de film avatar gekeken in de bioscoop.

22 december de Temple Basin Track in 3uur gelopen. Het was een pittige wandeling waarbij je goed moest opletten waar je je voeten zet i.v.m. alle losse stenen, maar het was het zeker waard! Natuurlijk moest ik weer mijn enkel verzwikken?
Terug in het hostel alvast gekookt en spelletjes gespeeld. We besloten daarna te eten op de bank met een filmpje.

23 december om 0800 in de auto op weg naar Hokitika, daar een kleine wandeling van 20 minuten gelopen over een swing brug. Daarna kerstboodschappen gedaan en doorgereden naar Franz Josef. We kwamen aan om 1400 en om 1415 hadden we een guided walk, dat noemen ze eens timing! De wandeling was in totaal 3uur en we liepen door het regenwoud en naar de gletsjer. Was erg interessant met veel informatie over de gletsjer én de regenwoud.
Terug in het hostel de was gedaan, gegeten en drankje gedaan in een café stukje verderop met natuurlijk weer een spelletje.

24 december in de ochtend vertrokken naar Wanaka. Onderweg 3 tussenstops gemaakt bij verschillende meren, de Lake Matheson (spiegelmeer), Roaring Billy Falls en Blue pools.
Rond 1800 kwamen we aan in het hostel. We hebben gezamenlijk gekookt en daarna stamppot gegeten?

25 december, Christmas!
We hebben een brunch gemaakt bestaande uit bagels en juice. Dit hebben we gezellig buiten met view op de lake opgegeten.
Het weer was niet geweldig; koud, regenachtig en wind. We besloten daarom maar een spelletjesmiddag te hebben.
Eind van de middag toch maar naar buiten gegaan om een wandeling te maken langs het lake!
Na de wandeling weer een spelletje gedaan en eten gekookt.

26 december vroeg vertrokken naar Roys Peak, een wandeling van 16 km waar we 6uur over gedaan hebben. Het was wederom ook een zware wandeling, maar het was het zeker waard. De view was echt prachtig!
Na de wandeling gegeten, even relaxed en daarna weer spelletjes gespeeld?

27 december hebben we een tandem en mountainbikes gehuurd en hebben we langs het lake in Wanaka gefietst. Daarna doorgereden naar de volgende bestemming, Te Anau.

28 december zaten we om 0800 in de bus, op naar Milford Sound! 2 uur onderweg naar Milford met verschillende mooie stops.
Toen we aankwamen gelijk op de boot voor een 3uur lange cruise, helaas geen dolfijnen of pinguïns gespot, maar wel een aantal zeehonden.
Op de terugweg weer verschillende stops gemaakt en om 1600 waren we weer terug in het hostel.

29 december in de ochtend aangereden naar Queenstown! Daar aangekomen een wandeling gemaakt langs het meer én door de tuinen.

30 december, Milja en ik gingen de ochtend naar de stad, paar winkels bezocht en verder hebben we in de zon gelegen. Het was immers 27 graden?
In de middag nog meer gewinkeld, maar dan met z'n alle.
Daarna thuis
Terug in het Airbnb hebben we gekookt & gegeten, serie gekeken en spelletjes gespeeld.

31 december, oudjaarsdag! Het wordt vandaag erg warm, dus dat betekent; stranddag!
Toch wel apart hoor, eind van het jaar in de zon kunnen liggen? het voelt daarom ook niet echt dat het oud&nieuw is.
Rond etenstijd drankjes gedaan, ons klaargemaakt, eten besteld en rond 2300 naar de stad!
0000 vuurwerk gekeken met Anouk en daarna naar de eerste bar?
Op straat waren verschillende muzikanten die ook echt veel mensen om zich heen kregen, zo hadden we eigenlijk een feestje op straat. Heb het jaar zeker goed ingeleid met Anouk?
0400 waren we terug in de Airbnb.

1 januari moesten we al om 1000 uitchecken, 1000 in de auto, boodschappen gedaan en naar Lake Hayes gereden.
Begin van de middag aangereden naar de volgende bestemming; Twizel!

2 januari naar Mount Cook gereden voor de Hooker Valley track van in totaal 10 km. Het was bewolkt, waardoor we de uitzicht niet optimaal konden zien, maar het was alsnog erg mooi!
We dachten ook nog dat het rook vanuit Australië was, want dit was een dag eerder wel het geval..
1630 waren we terug in het hostel.
In de avond drankjes gedaan en spelletjes gespeeld.

3 januari in de ochtend naar Lake Pukaki gereden. Prachtig meer met helder blauw water! Daarna doorgereden naar Lake Tekapo. Wederom ook een mooi meer van helder blauw water. We hebben daar paddle boards gehuurd, het waaide wel best hard, wat het wat zwaarder maakte?
We hebben daarna een aantal shops bezocht en iets gegeten.
Ook waren we opzoek naar een vol bloemenveld die daar zou moeten zijn. Helaas niet gevonden en daarom maar doorgereden naar Geraldine. En jahoor.. onderweg kwamen het dan toch tegen, snel gestopt en het bloemenveld ingelopen!
1730 kwamen we dan aan in het hostel. Anouk en ik hebben chinees gehaald en de andere meiden Subway.
De laatste avond met z'n alle, dit moesten we natuurlijk afsluiten met spelletjes!

4 januari hebben we Anouk gebracht naar Oxford en zijn wij doorgereden naar Christchurch. Door de gardens en de stad gelopen en rond 1600 naar jucy snooze hotel gereden en ingecheckt. Na het inchecken de auto weggebracht en weer terug naar het hotel.
Om 0300 in de nacht afscheid genomen van Anouk en om 0500 ben ik met de andere meiden vertrokken naar het vliegveld.
0730 geland in Auckland en 0900 was ik thuis!

Zoals jullie wel gelezen hebben, hebben we veel spelletjes gespeeld en hebben we ook vele kilometers gewandeld! Ik kan wel zeggen dat het een actieve / sportieve vakantie was?

Wanneer ik thuis kwam, zaten mijn broers in het vliegtuig op weg naar Nieuw-Zeeland??

toon

Manon , het blijft een feest om jou berichten te lezen ! wat ja allemaal meemaakt en doet !! fantastisch ! blijven genieten !

Frank

WaT een mooi verhaal weer Manon.
Geniet er van en veel plezier met je broers.

Wim

Enkele van je bestemmingen opgezocht; wat is het er prachtig!! Wat zul je genoten hebben . Veel plezier als Roy en Denny er zijn .