manonjansen.reismee.nl

Update

Het is weer een tijdje geleden dat ik een verhaal heb geschreven, vandaar een update over mijn leven hier en de situatie op dit moment..

Sinds mijn vorige verhaal is er niet heel veel spannends qua activiteiten gebeurd eigenlijk. Zo heb ik verschillende heerlijke stranddagen gehad, ben ik een dagje naar Rotoroa Island geweest om vervolgens daar op het strand te liggen en te wandelen, ben regelmatig naar de sportschool geweest en ben ik een weekend naar Hamilton geweest waar ik heb overnacht bij mensen die mijn oom en tante kenden. Ze hebben ons de omgeving laten zien en rondgeleid door de Hamilton gardens. Was een erg leuk en gezellige weekend! Ook ben ik een aantal keer opstap geweest én ben ik wezen kamperen! Tent, kookstel en alles zelf meegenomen. In de avond toen het donker was kwamen we aan. Het waaide erg hard toen we de tent op moesten zetten, dus het was nog best wel een klus! 1,5 uur later waren we dan klaar met alles en konden we genieten van de sterren met een drankje

Toen begon het, het coronavirus. Terwijl het in Nederland erger en erger werd, was het hier nog rustig. Vorige week hadden we nog ongeveer 10 besmettingen, nu zitten we inmiddels over de 100.. Vanaf Nederland wordt geadviseerd terug te gaan naar eigen land, maar omdat mijn plan eigenlijk is/was om half juni naar Australië te gaan, heb ik toch besloten te blijven. Ik blijf gewoon zoeken naar een familie maar vraag nog wel een toeristenvisum voor Nieuw-Zeeland aan. Mocht het zo zijn dat ik in Juni het land niet uitkom kan ik hier blijven. Mijn hostfamily heeft ook al aangegeven dat ik hier zolang mag blijven wonen als nodig is, dus dat was fijn te horen én een zorg minder. Verder wacht ik even af hoe de situatie gaat worden.

Vanaf morgen (24 maart) gaan we op lockdown. Alles gaat dicht, behalve de supermarkten, dokters en apotheken. Dit geldt voor de komende 4 weken. Mijn hostmoeder is lerares en mijn hostvader doet iets met elektriciteit, dit betekent dat zij gewoon blijven werken, maar dan vanuit huis. Dit betekent ook dat ook ik gewoon kan blijven werken:)

Het volgende is dat mijn ouders zouden langskomen. Half april zouden we met z'n drieën door het Noorder eiland reizen. Dit gaat helaas niet door. Toen mijn ouders lieten weten dat ze niet meer kwamen dacht ik, dan reis ik die 2 weken met een vriendin, maar nu het hier erger wordt en bovendien alles in lockdown gaat, gaat dat ook niet meer. Heb alles moet cancelen. Ik baal hier natuurlijk ontzettend veel van. Ik had veel bezienswaardigheden / activiteiten bewaard tot nu om die met mijn ouders te kunnen doen/zien. Helaas is het onmacht en kan ik er niks aan veranderen. We proberen er voor nu maar het beste van te maken! Ik hoop dat het niet 3 maanden gaat duren en dat ik gewoon weer snel kan reizen door het land. Wel een goede reden om terug te gaan, en dat ga ik ook zeker doen!


Reacties

Reacties

Miriam

Ondanks alles wat er nu gaande is in deze wereld, geniet ervan en let goed op jezelf!

Margreetghijssen@hotmail.com

Hoi Manon, ik ben een collega van je moeder. Ik geniet van je verhalen. Fijn dat het virus nog niet zo heftig is als bij ons. Zorg dat je gezond blijft en hopelijk kun je snel weer wat reizen. Ik ben een beetje jaloers op jou dat je heerlijk de zee in kunt. Geniet van alles wat je meemaakt daar. Die herinneringen zul je altijd blijven koesteren. Groetjes ?

toon

hoi Manon, fijn weer wat van je te horen !! succes met de Corona toestanden !! blijf genieten en misschien zien we mekaar zaterdag live op t scherm !!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active