manonjansen.reismee.nl

Einde lockdown & Plannen gewijzigd

25 maart begon de lockdown, alles dicht! In deze tijd heb ik heel veel gewandeld, opgeruimd, spullen uitgezocht, gebakken en natuurlijk heel veel tijd doorgebracht met de kids! 14 mei (7 weken later) gingen we over naar level 2, dit betekende dat ik weer mijn vriendinnen mocht zien en dat sommige restaurants en salons weer open mochten met bepaalde regels natuurlijk. Het eerste weekend ben ik ook gelijk naar een vriendin geweest en hebben we bij Dutch Delight gegeten (Nederlandse restaurant), ik ben ook weer naar de stad geweest en natuurlijk naar cocktailbars  ?. Het oppakken van mijn sociale leven was wel heel fijn natuurlijk na weken alleen het huis uit te kunnen voor een wandeling en niemand anders gesproken te hebben dan de familie.. Vanaf 18 mei gingen ook de scholen weer open en kwam de normale routine weer terug. Ook mochten we weer rondreizen, zodoende ben ik een lang weekend naar Wellington geweest met 2 vriendinnen. Vrijdag ochtend aangereden en na een lange rit arriveerde we in de avond in het hotel. De volgende dag hebben we de Weta studios bezocht, dat is waar ze onderdelen maken voor onder andere de Hobbit en Lord of the Rings. Echt heel interessant om dat mee te maken en te horen hoe dat gaat en hoe ze dat doen. In de avond hebben we de Zealandia Tour gedaan, dit was een wandeling van 2,5 uur waarbij we op zoek gingen naar exotische / zeldzame dieren, waaronder de Kiwi. We hoorden de kiwi wel af en toe geluid maken, maar in de laatste 15 minuten van de tour zagen we dan eindelijk de Kiwi in het echt! Gewoon recht voor onze voeten, echt heel gaaf! Na de tour de stad ingegaan en de avond gezellig afgesloten met een aantal drankjes. De volgende dag hebben we de botanic gardens bezocht waar ik echt heel veel foto's van de bloemen heb gemaakt   Na de gardens zijn we doorgereden naar Beehive (het parlementsgebouw) en als laatste hebben we de Te Papa museum bezocht. Het grootste gedeelte van de museum was gesloten, dus hebben helaas niet alles kunnen zien. De dag afgesloten met een wandeling door de stad en aan het Waterfront met hele mooie uitzichten! De volgende dag vroeg aangereden terug naar Auckland. Wellington is echt een hele leuke en gezellige stad, ik hoop er zeker nog eens terug te kunnen gaan. 

Dinsdag 9 juni gingen we over naar level 1, dit betekende dat alles weer open ging, we konden weer naar de kapper, opstap, bioscoop, etc. Sinds een paar dagen is de laatste actieve besmetting genezen en zijn we dus corona vrij! Ruim 3 weken hebben we ook géén nieuwe besmettingen erbij. De grenzen blijven voorlopig nog wel dicht..

Dit is allemaal natuurlijk allemaal top nieuws, maar dit betekent wel dat mijn plannen iets gewijzigd zijn. Omdat ik hier nu een jaar zit zou ik eigenlijk dit weekend vertrekken naar Australië. Door de situatie op dit moment is dit niet mogelijk. De grenzen naar Australië gaan waarschijnlijk in September pas open. Dit betekent dat ik tot dan bij mijn gezin in Ponsonby mag en kan blijven wonen. Gelukkig is mijn visum verlengd tot eind September én heb ik zo'n lieve familie waardoor dit ook mogelijk is. Ik ben hier heel dankbaar voor! Tot die tijd blijf ik natuurlijk voor de meiden zorgen en mag ik blijven genieten van alles en iedereen om me heen hier. Stiekem hoop ik alsnog dat ik eerder dan September naar Australië kan en kan beginnen aan mijn volgende avontuur!

Reacties

Reacties

Harold

Goed nieuws Manon, leuke blog. Dat zal een opluchting zijn zeg, weer een sociaal leven en veel minder angst voor corona. Benieuwd naar je volgende stap, hopelijk is dat Australië voor je. Kind regards, your uncle.

toon

mooi verhaal weer Manon, ik hoop dat Australie net zo mooi voor je wordt als NZ !! groeten !!

Miriam

Hoi Manon,
Leuk om jouw belevenissen en ervaringen te lezen.
Fijn dat er bij jullie alweer vanalles mogelijk is.
Geniet ervan, want volgens mij doe je dat nog steeds!

Anja

Hoi Manon. Fijn dat alles weer een beetje normaal wordt. Ook hier in Nederland. Alleen zijn wij nog wel heel voorzichtig. Maar het komt goed! Leuk om je reis verhaal weer te lezen. Super fijn dat je weer weg kunt en kunt gaan genieten van het land met je vriendinnen. Groetjes Anja

Monique

Hey manon...tja ook daar alles wat losser...wel zo fijn..en wat fijn dat je t bij t gezin zo leuk hebt...benieuwd hoe lang je dan in australie blijft?...geniet van t mooie daar..liefs..monique

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active